INGLES
Contenidos conceptuales
Verbs / tenses
Ø Verb to be (all pernons and forms).
Ø Present Simple (all pernons and forms).
Ø Present Continuous (all pernons and forms).
Ø There is / there are.
Ø Have / has got.
Ø Can: ability (affirmative, interrogative and negative).
Ø Likes and deslikes (all pernons and forms). Nouns / ing forms.
Structures
Ø Some / any.
Ø Prepositions of location: opposite, next to, between, near, etc.
Ø Prepositions of time: at, in, on.
Ø Objective pronous: me, you, him, her, us them.
Ø Possessive adjectives: my, your, his, her, our, their.
Ø Possessive case: “Tom’s house”.
Ø Whose?
Ø And, but.
Ø Description of people.
Ø Frequency adverbs: always, aften, usually, sometimes, rarely, never.
Ø Demostrative adjectives and pronouns: this, these, that, those.
Question words
Ø Who, what, where, where … from, wher, how old?
Vocabulary areas
Ø Personal information: name, nationalities, job, age, etc.
Ø Family relationships: mother, father, etc.
Ø Descriptive adjectives.
Ø Colours, food, countable and uncountable nouns, clother, dates, Greetings, house … objects, the school.
El alfabeto italiano. La pronunciación
Verbos “stare”, “essere”, “avere” en presente del indicativo.
Verbos de la primera conjugación (regulares)
Verbos de la segunda conjugación
Verbos de la tercera conjugación (incoativos)
Verbo esserci (c’é, ci sono)
Pronombres personales sujeto.
Artículos definidos e indefinidos, singulares y plurales.
Sustantivos: masculinos y femeninos, singulares y plurales.
Adjetivos calificativos.
Preposiciones seguidas de artículos determinados singulares y plurales
Adjetivos demostrativos (este...)
Adjetivos posesivos singulares
Adverbios de tiempo, de cantidad y de lugar
La causa: “perché”
EJES TEMÁTICOS
Nacionalidades y profesiones.
Los días, los meses, la hora.
La escuela
Los colores
La familia
El alumno debe poder:
Presentarse
Saludar formal e informalmente
Dirigirse formal e informalmente a una persona
Localizar en el espacio, obtener información
Proponer una actividad turística. Aceptar y rechazar.
Preguntar sobre pertenencia, “de quién” y “para quién”
Expresar sorpresa.
Interrogar y contestar sobre la causa
Conversar sobre la vida cotidiana
Libro: Parliamo Italiano 1. Lecciones 1 a 6
Luciana Berisso
Verbs / tenses
Ø Verb to be (all pernons and forms).
Ø Present Simple (all pernons and forms).
Ø Present Continuous (all pernons and forms).
Ø There is / there are.
Ø Have / has got.
Ø Can: ability (affirmative, interrogative and negative).
Ø Likes and deslikes (all pernons and forms). Nouns / ing forms.
Structures
Ø Some / any.
Ø Prepositions of location: opposite, next to, between, near, etc.
Ø Prepositions of time: at, in, on.
Ø Objective pronous: me, you, him, her, us them.
Ø Possessive adjectives: my, your, his, her, our, their.
Ø Possessive case: “Tom’s house”.
Ø Whose?
Ø And, but.
Ø Description of people.
Ø Frequency adverbs: always, aften, usually, sometimes, rarely, never.
Ø Demostrative adjectives and pronouns: this, these, that, those.
Question words
Ø Who, what, where, where … from, wher, how old?
Vocabulary areas
Ø Personal information: name, nationalities, job, age, etc.
Ø Family relationships: mother, father, etc.
Ø Descriptive adjectives.
Ø Colours, food, countable and uncountable nouns, clother, dates, Greetings, house … objects, the school.
POGRAMA DE ITALIANO
CONTENIDOS:El alfabeto italiano. La pronunciación
Verbos “stare”, “essere”, “avere” en presente del indicativo.
Verbos de la primera conjugación (regulares)
Verbos de la segunda conjugación
Verbos de la tercera conjugación (incoativos)
Verbo esserci (c’é, ci sono)
Pronombres personales sujeto.
Artículos definidos e indefinidos, singulares y plurales.
Sustantivos: masculinos y femeninos, singulares y plurales.
Adjetivos calificativos.
Preposiciones seguidas de artículos determinados singulares y plurales
Adjetivos demostrativos (este...)
Adjetivos posesivos singulares
Adverbios de tiempo, de cantidad y de lugar
La causa: “perché”
EJES TEMÁTICOS
Nacionalidades y profesiones.
Los días, los meses, la hora.
La escuela
Los colores
La familia
El alumno debe poder:
Presentarse
Saludar formal e informalmente
Dirigirse formal e informalmente a una persona
Localizar en el espacio, obtener información
Proponer una actividad turística. Aceptar y rechazar.
Preguntar sobre pertenencia, “de quién” y “para quién”
Expresar sorpresa.
Interrogar y contestar sobre la causa
Conversar sobre la vida cotidiana
Libro: Parliamo Italiano 1. Lecciones 1 a 6
Luciana Berisso